Dažniausiai užduodami klausimai

D.U.K. Apie Kredito uniją litas

Kokios Jūsų vartotojo teisės vykdant mokėjimus Europoje?

  • Tarptautiniai mokėjimai eurais iš euro zonos šalių į kitas ES šalis kainuos tiek pat kiek vietiniai mokėjimai eurais, o nuo 2019 m. gruodžio 15 d. tarptautiniai mokėjimai eurais iš ne euro zonos šalių – tiek pat kiek vietiniai mokėjimai nacionaline valiuta.
  • Mokestis už grynųjų eurų išėmimą iš kito banko bankomato tiek jūsų šalyje, tiek kitoje valstybėje narėje turėtų būti vienodas.
  • Dėl neautorizuoto mokėjimo (pvz., atlikto su pavogta kredito kortele) vartotojo patirti nuostoliai negali viršyti 50 eurų (nebent toks mokėjimas atliktas dėl paties vartotojo didelio neatsargumo). Vartotojas nebus atsakingas už neautorizuotus mokėjimus, atliktus jau pranešus bankui apie kortelės praradimą arba vagystę, arba už mokėjimus internetu, jei mokėjimo paslaugų teikėjas (bankas) netaiko saugesnio autentiškumo patvirtinimo procedūrų.
  • Jei naudojatės tiesioginio debeto paslaugomis, t. y. esate leidęs lėšų gavėjui periodiškai inicijuoti mokėjimus iš jūsų mokėjimo sąskaitos, turite teisę bet kurį neteisingai atliktą mokėjimą užginčyti per 8 savaites. Neteisingai nuskaitytos lėšos turi būti jums grąžintos per 10 darbo dienų.
  • Turite teisę žinoti, ar ir koks komisinis atlyginimas taikomas už jūsų atliekamus mokėjimus.
  • Kai atsiskaitote ES išduota mokėjimo kortele, prekybininkas nebegali iš jūsų reikalauti papildomų mokesčių.

Plačiau apie savo teises galite paskaityti Europos Komisijos išleistoje atmintinėje, kurią rasite čia.